Druhy úprav vozů
Během krátké existence někdejší automobilky Wikov bylo vyrobeno jen několik set vozů od každé typové řady. Přitom některých provedení karoserií bylo pravděpodobně vyrobeno jen několik desítek nebo jen několik jednotlivých kusů (roadster-aerable, faux-cabriolet, landaulet). Proto se dochovalo jen velmi málo kompletních vozů Wikov, vyžadujících pouze celkovou renovaci. V řadě případů se zachovaly jen některé části a díly původních vozů a do jejich originální podoby je nutné je rekonstruovat a dostavět.
Podle rozsahu provedených úprav je možné historické vozy Wikov rozčlenit velmi přibližně do několika skupin:
1) Kompletní vůz v originálním nálezovém stavu bez úprav.
2) Kompletní vůz v nálezovém stavu s novou povrchovou úpravou.
3) Částečně dochovaný vůz s originálním podvozkem v nálezovém stavu s dostavěnou karoserií.
4) Částečně dochovaný vůz s originálním podvozkem v upraveném stavu a novou karoserií.
5) Vůz na renovovaném originálním rámu s některými originálními díly, kompletně rekonstruovaný a dostavěný podle originálu.
U vozů ze všech uvedených skupin se předpokládá, že jsou příslušným způsobem, který záleží na stavu zachovalosti funkčních skupin jejich podvozku, uvedeny do pojízdného stavu.